MY FAVES OF 2016 & END OF THE YEAR WRAP-UP

Lieve, lieve, lieve volgers. Voordat ik begin met mijn top 6 van 2016 en de volledige wrap up van 2016, wil ik eerst even iets tegen jullie zeggen. Enorm bedankt voor alle steun, liefde en warmte die jullie mij dit jaar hebben gegeven. Jullie als lezers, zowel de mensen die reageren onder posts als de ‘stille lezers’, zijn me erg dierbaar. Alle uitgeverijen waarmee ik heb samen mogen werken: jullie zijn geweldig en jullie verdienen allemaal een groots bedankje voor alles wat ik samen met jullie heb mogen doen. Maar vooral nog: bedankt lieve, lieve vrienden, mensen die me zo dierbaar zijn geworden dit afgelopen jaar. Tineke, Reza en Frank: jullie zijn mijn hart en ziel geworden, Dominique, Kelly en Manon: het beheer en daarbij ook mijn hele ziel en zaligheid zou in elkaar vallen zonder jullie in mijn leven. Dank jullie wel voor alles. Mam, pap en lieve, lieve Danique, zonder de steun thuis zou dit ook niet zo goed zijn uitgepakt als het nu is, dus natuurlijk voor jullie ook een enorm dikke kus. Dank je wel, iedereen die dit leest, voor het goede gevoel dat jullie me geven!

Goed, en dan nu door naar de ‘echte post’: mijn zes beste boeken van het afgelopen jaar én een overzicht van alle gelezen boeken! Ik las het afgelopen jaar 89 boeken, een hele prestatie als je het mij vraagt! Zeker als je bedenkt dat ik het eerste halfjaar van 2016 maar 26 boeken las, en de rest dus in het tweede halfjaar. Van deze 90 boeken zijn er zes boeken die er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit steken en deze zes boeken zijn dus ook mijn zes beste boeken van 2016!

#6… Zwijgen Is Goudvis van Annabel Pitcher!

30735949

Dit boek viel me op door de bijzondere schrijfstijl vol met metaforen en beeldspraak. Dit verhaal is een eerlijk verhaal voor alle Pluto’s op deze wereld en geeft een stem aan iedereen die zich (soms) alleen voelt. Lees mijn recensie hier!

#5… Huis Van Glas van Len Vlahos!

33297999

Ik mocht dit boek al (proef)lezen in december, terwijl hij pas uitkomt in januari. Hierdoor staat mijn recensie ook (nog) niet online. Maar geloof me: Huis Van Glas gaat je nog lang bijblijven. Een eerlijk boek over rouwverwerking, de macht van media en de sterke band binnen een familie. Prachtig, echt waar.

#4… Dark Matter van Blake Crouch!

31423929

Blake Crouch schreef dit jaar een boek wat niet in te delen is in één genre. Het omvat een thriller, wat science-fiction (of toch fantasy?), zelfs invloeden van een roman zitten er in. Ik was in ieder geval helemaal om en ik raad IEDEREEN aan om dit boek te lezen. Ook (of misschien juist) als je niets van kwantummechanica weet, want dat wist ik ook niet. Lees mijn recensie hier!

#3… The Art Of Being Normal van Lisa Williamson!

28400928

Ik las The Art Of Being Normal eigenlijk zo snel, omdat ik Lisa mocht ontmoeten in september. Anders had dit waarschijnlijk een boek geweest wat ik erg graag wilde lezen, maar toch jaren in de kast zou staan. Hij staat niet voor niets op de derde plek van beste boeken uit 2016, want ik ben super blij dat ik hem toch nog heb opgepakt. Wat een heerlijke échte contemporary is dit toch, met een topic wat op dit moment overal wel speelt. Lees mijn recensie hier!

#2… 54 Minuten van Marieke Nijkamp!

54-minuten

Misschien wel het meest besproken YA-boek van dit jaar kan niet ontbreken in mijn lijstje. Marieke Nijkamp gaf het boek eerst uit in de VS en daar schoot ze meteen door naar de bestsellerlijst. Toen dit boek uitkwam in het Nederlands was ik door het dolle heen en zeker toen ik de kans kreeg om hem te recenseren. Vooral een indrukwekkend boek, niet ‘leuk’ te noemen. Interessant, mooi beschreven en erg angstaanjagend. Lees mijn recensie hier!

#1… Het Zwarte Hart van Stephanie Garber!

het-zwarte-hart

Het kon natuurlijk niet anders: naar mijn mening het beste boek dat ik las in 2016. Ik was totaal verkocht na het lezen van dit boek en ook nu er wat tijd overheen is gegaan, ben ik nog steeds totaal verliefd. Prachtig, origineel en onverwachts, hét boek van 2016! Lees mijn recensie hier!

 

En dan hieronder het overzicht van alle 89 boeken in 2016! De recensies kun je in het menu boven het bericht vinden onder ‘boekrecensies’.

dummie-de-mummie-en-de-sfinx-van-shakaba Ontworteldthe-5th-wavestilzitten-als-een-kikkerdivergentdummie-de-mummie-en-het-masker-van-sebek-raVoor Jouop-zoek-naar-jouLosing Itsakura-blossomFaking It Finding Itmagonialoverboys  simon-vs-the-homo-sapiens-agendamisschien-ooitde-koningin-de-favoriet de-prins-de-lijfwacht De Prinses *manuscript van Vanessa GerritsZout Van De ZeeDe Afstand Tussen Jou En MijSonny BoyRebelDid I Mention I Love YouVallenjanuaryTweedehands VleugelsAlles Wat Je Lief IsIlluminaeVerliefd en verlorenhet-laatste-lichtHij Is Van MijRoodVoor Altijd GezienBlack Eyed SusansGevarenzonePenryn & Het Gevecht Om Hemel En AardeZwijgen Is GoudvisMaresiVerkeerd VerbondenOrana VerzetsdadenDark MatterDumplinMisluktde-kroonhet-vuur-van-louisePhobosDe Paladijnse VoorspellingHet Bloed KruiptThe Gracesdit-laaiende-vuurThe Art Of Being Normalgonna-catch-pikachugeorgeto-all-the-boys-ive-loved-beforezwaard-van-glasvermistlegende-van-de-vuurvogelde-schreeuwende-wenteltrapgrens54-minutenthe-bfghet-zwarte-hartnervede-fluisterende-schedelwolfsbloedsterrenstoforphan-xregenlichtnachtrijdersirendromer3pakde-jongen-met-de-lege-ogenboy-2123-minutengebrokenwegfurthermorevoor-altijd-geliefdhuis-van-glasdubbelgangerslege-kamersduizend-hoogthe-diabolicill-be-home-for-christmas

 

Wat was jouw beste boek van 2016?


2 reacties op ‘MY FAVES OF 2016 & END OF THE YEAR WRAP-UP

  1. Chantal zonder jou was minn jaar heel anders gelopen, bedankt. Mjjn beste boek van 2016 die ik heb gelezen is Bibliotheek der Zielen!!

Plaats een reactie